2013年5月12日日曜日

Greg g bud ryukyu exclusive interview 2013


Greg g Interview





Greg g 率いるレーベル7even Recordings,テッキーでダビーな楽曲群でヒットを続けて来た彼らがここ数年でまた新たな世界観でDUBSTEPシーンに一席を投じている。急激な変化を続ける7even RecordingsについてオーナーであるGreg g自身にインタビューをした。

The “7even Recordings”, led by “Greg g”, is creating a new view of the world and making influence on Dubstep scene these years which are technical and Dubby, making hits music. We interviewed the owner of 7even Recordings, Greg g, who is making drastic changes in his label.  


Q1
7even Recordingsをリリース当初より追いかけていたきたファン全員がこれまでの7even Recordingsの深化(deeply than before)に驚いていると思います。
Greg自身はその深化の道筋を意図して作った?

I think that the whole 7even Recordings fans are surprising because of the evolution of depth of 7even Recordings music. Did you intend to make the path for the evolution of the depth?   

Answer
7evenから選びリリースされる音楽は、どんなルールや音楽的傾向性(トレンド)やはやりの音楽に従わず、すべて一緒にいるアーティストを元に決められています。しかし、7evenは一歩ずつ音楽の表現の場として、もっと探究的な場になってきています。
レーベルがどこか人々が一度も聞いたこともない音楽を発見する所に位置付けたいですし、一番の例としては、最近出されたENAのアルバムがそうでしょう。とても簡単にリリースしたわけじゃなく、最初は簡単に聴いて理解できる音楽ではないでしょうが、もし理解しようとする時間を作ると、何か強いものを探せるでしょう。私達は多数の人々のために簡単な音楽をリリースするのではなく、私達が信じてる音楽をリリースするべきだと思っています。レーベルの存在価値は、レーベル自身が自らチャレンジし、オーディエンスに何か新しいものを発見させる事だと思います。最初と同じような音楽をリリースしているのならば、それはそんなに興味をそそりません。7evenは小さなアーティストの集団ですが、5年もたてば、アーティストのスタイルが進化します。しかし、アーティストのなせる事や7evenのカタログには継続性が保たれています。もしあなたが7evenの全てのリリースをチェックすると、すべての色や進化、統一性の意味が通じることでしょう。

The selection of the music which is released on 7even does not really follow any rule or trend of any music movement so everything is decided depending of the music I receive from the artists I work with, but I would say that it is true that 7even has step by step become a more explorative place for music expression. I prefer the label to be somewhere people can discover music they have maybe not heard before, the best example is the ENA's album which went out recently. This is not an easy release, or easy music to listen and understand to at first, but if you take the time to discover it then you will find something strong. We are not supposed to release easy music for the maximum of people, but music we trust in. I think the purpose of a music label is to challenge itself and to make its audience discover new things. If we were releasing the same music as when we started it would not be so interesting. 7even is a small team of artists, and in 5 years an artist style evolves. But there is still a continuity, in the artist work and also in the 7even catalogue. If you take the 7even entire catalogue, I think the whole color and the evolution, the unity, makes sense. 

Q2
周りからの反響はどうですか?

How about the reverberation around you?

Answer
毎日音楽と接するチャンスを持っているので、違う音楽スタイルの進化も見えます。7evenのアーティストはまっすぐな人達で、自分の音楽に正直で、本当に意義を感じている人達です。ですから私にとって、唯一、音楽とそれを取り巻くアイディア、音楽とどのように接するか、何を発展させ一緒に代表していくか、そこが共通性を持たせてくれています。

I have the chance of working with music everyday so I can see the evolution of a lot of different musical styles. The 7even artists are also very upright people and true to their music and the meaning of it. So for me the music is not the only thing to have in common but also the ideas around it, how we see the music and what we want to develop and represent together.



Q3
今回7even RecordingsよりアルバムBILATERALをリリースしたENAのシングル辺りから楽曲のコンセプトがものすごくDEEPでアート(ART)になっていったというように感じていますが、それについては意識していましたか?

We feel that your music concept became very artistic and deep starting from the ENA’s single who released the album of “BILATERAL”, did you intend to make such a path?

Answer
ENAは自分の音楽に意義と信念を持った、本物のアンダーグラウンドのアーティスト、冒険家だと信じています。私の意見ではこれが面白いことであって7evenが彼の(製作品の)正しい居場所であると思いますし、私達はお互いを理解し合っています。

I believe ENA as a true underground artist with a true meaning and trust in his music, he is an explorer. This is what is interesting in my opinion so I think 7even was the right place to release his productions, we undertstand each other.


Q4
その後のOCEANIA EPのリリース等、気鋭のArtistのリリースが続いていますが、レーベル初期のF,Helixir,Joaan etc..常に新しい感覚を持ったArtistの発掘に意識が向いているように感じます。以前来沖した際のインタビューでGreg自身DUBSTEPというフォマーットにこだわってはいないと答えていたのを覚えていますが、まさに今、7even Recordingsがフォーマットレス(formatless)な自由度の高い(more freely)レーベルになっている気がしています。それについてはどう思いますか?

We remember from your interview when you visited Okinawa two years ago that you are not especially belonging to Dubstep format. Even now 7even Recordings is becoming format-less and more free label. What is your opinion on that?  

Answer
もし7evenのリリースされた音楽を聴くと(特に初めの頃)どんなシーンにも特に属してないことが理解できるでしょう。最初の頃はDubstepの影響でレーベル自体がDubstepセレクションとしてお店に選ばれていましたが、最初のレーベルとしてのリリースは(例をあげると)「Likhan」による「Terre」は4/4テンポでした。事実として、レーベルからリリースされる音楽は140bpmあたりで、人々やお店が7evenの音楽をDubstepやBassやElectronic、どんな選び方をしてもいいですけど、特にそこに重要性を感じないですね。重要なのは、私たちのマインドセットとして「探究・冒険」、それは前にDubstepシーンにとても面白みを感じたとこですね。

If you listen to the releases on 7even, especially at the beginning, you understand that we have never been attached to any scene in particular. There were some Dubstep influences in the early releases and the label was classified into the "Dubstep" section in the stores, but for example the first release on the label, "Terre" by Likhan', has a 4/4 tempo. I think it is more related to the fact that the releases were around 140 bpm, but I don't care if people or stores put 7even's music into Dubstep, or Bass, or Electronic or whatever, this is not so important. The important thing is that I believe we keep the original mindset of "exploring", which was the most interesting thing in the Dubstep scene back in the days. The exploration of music and its many possibilities. 



Q5
7even RecordingsからのAlbum作品のリリースはF.Helixirのアルバムに続き三作品目ですね?この作品に日本人クリエイターENAを抜擢したのにはどのような経緯(purpose)がありましたか?

After “F.Helixir”, it is the third album which is released from 7even Recordings isn’t it? What was your purpose and process of choosing Japanese creator, ENA?

Answer
日本に住んでいることで、私は他の違うミュージックシーンに出会う機会がたくさんあります。ENAはユニークさ、音楽に対する探究性のセンスによって、いつも私を印象付けるプロデューサーで、まず最初に彼の12インチをリリース、そして、二つ目、三つ目、それらの論理的な進展として「Bilateral」アルバムがリリースされました。すべてが自然体で、ある時ENAがアルバム作成をしていると聞いて、私たちは「時」にかなっている事をその時に確信していました。
僕自身'7evenのアーティストに対し、締切や製作時間のプレッシャーなどを設けたことはリリースに関してもありません。どんなジャンルにも属してないので、リリースは今でも半年後でもできるわけです。100%最終結果に満足したときにだけ私たちはリリースします。

 By living in Japan I had the chance to meet a lot of people from different music scenes. ENA is a producer who always impressed me by the uniqueness and explorative sens of his music, so one day we decided to do a 12" on 7even, then a second one, a third one, and the logical progression was to release this "Bilateral" album. Everything came very naturally, at one time ENA told me he was working on an album project, so we knew it was the right time to work on it then. We don't put deadlines or any time pressure on ourselves regarding the releases. As it is not following any genre it can be out now or in 6 months. We only release when we are 100% satisfied with the final result.

Q6
これからの7even Recordingsが世界に提示する新しい音楽についてのイメージがあれば聞かせて下さい。

Please let us hear the image of new music which you will represent the 7even Recordings from now on?

Answer
私が思うに、ライブミュージックシーンは生楽器のユニットに戻り、Electronicのミュージックシーンはそれらが聴かれるべき一番いい場所で楽しまれることでしょう。クラブの事です。私はなぜフェスティバルのステージ上にDJを置くことの概念がよく分かりません。それは誰かが皿を洗っているのを見ているかのよう。つまらないよね?違う?しかも、音の品質のレベルも、ごく稀にいいぐらい。

I think the Live music scene will go back to instrumental units, and the Electronic music scene go back to the best place to enjoy it: the club. I don't really understand the concept of putting a DJ on a festival stage, it's like watching someone washing the dishes. Boring isn't it? And on a sound quality level, it's rarely very good in my opinion. 

Q7
二年ぶりの沖縄ですね?早いものですが、今回のPartyに対する意気込みを聞かせて下さい。

Hasn’t it past two years since you came to Okinawa, has it? It past very quickly and please let us hear your intention for the party.

Answer
 私が思うに、名古屋でのパーティーもそうでしたが、2年前に「bud Ryukyu」でプレイできたことは日本でプレイした中でもベストだった。Love Ballもすごかったし、また会うのが待ちきれない。
「bud Ryukyu」のクルーたちは素晴らしい人々ですし、パーティーのVibesはかなりクールだった(もちろんLove Ballのスタッフとオーディエンスも含めて)。
なので、また訪れる機会を設けてくれて、そして皆にまた会い、イベントでプレイできることに感謝しています。

I think, alongside another party I played in Nagoya, the Bud Ryukyu party I had the chance to play at 2 years ago is the best party I have played in Japan. The place, Love Ball, is great, the Bud Ryukyu crew are great people who I can't wait to meet again, and the  vibe at the party were super cool, from the Love Ball staff to the crowd. Kind of Junglist vibe. So I thank you very much to give me the opportunity to come and meet everyone again, and to play at the event. 

2012@DUBWAY(Bangkok)

Q8
Greg自身どのようなプレイをしようと思っていますか?

What kind of play would you like to play, Greg, yourself?

Answer
7evenのカタログから出た音楽をたくさんプレイすると思いますよ。

I think I will play a lot of music from the 7even catalogue.



Q9
7even Recordingsの打ち出す新しい音楽でbud ryukyuのフロアがどのような反応をするのかとても楽しみにしています。
bud ryukyuのファンへ一言お願いします。

We are excited about the reaction from the audiences of 7even Recordings’ new style of music.
Please give a word for the bud ryukyu fans.

Answer
2年前のように素晴らしいVibesを、またそれを超えるようなVibes。そしたら皆素晴らしい夜を過ごせるので、創りましょう!

If we all make a great vibe all together like 2 years ago, or even better, then we will enjoy a great night, so let's make it!

Interviewer
K.Nakaima


greg g bud radio exclusive mix 2011



Greg g@bud ryukyu 2011

Untitled from bud ryukyu on Vimeo.

0 件のコメント:

コメントを投稿